Blijfen of gaan...

20 maart 2020 - Mwanza, Tanzania

Na veel stressen en overleg hebben we gisteren te horen gekregen dat we mogen blijven als we daar zelf open voor staan! Natuurlijk wil ik zo lang mogelijk blijven. Wel is het risico dat we als we over een week wel in een keer terug willen dat we niet meer kunnen vliegen omdat de vluchten allemaal gecanceld worden... We zijn nog de enigste twee hier omdat alle andere studenten vanuit Nederland wel terug moeten. Last Women standing💪🏻. Zo fijn dat we eindelijk een besluit hebben en zekerheid. Heb niet gestopt met glimlachen gisteren. Ik pak langzaam het "normale" leven hier weer op en doe weer de leuke dingen, die we de afgelopen twee dagen niet hebben kunnen doen door alle onzekerheid en stress en regenachtige weer.

In tanzania spreken ze nu over 3 gevallen van corona. Dar es salaam, arusha en zanzibar

Er is hier in het ziekenhuis in bugando nog heen sprake van corona. Wel worden er in het ziekenhuis en mwanza veel maatregelen genomen als wasbakken zodat je je handen wast voor binnenkomst, gisteren werd onze voorhoofd gemeten voor temperatuur, maar zo accuraat was hij niet met een temp van 32... Verder doen wij gewoon erg voorzichtig. We willen maandag wel weer beginnen met de stage, want afgelopen dagen hebben we even rustig thuis gezeten om alles uit te zoeken en bij te komen van de drukte.

Zolang ik me goed voel hier blijf ik lekker zitten in het mooie zonnige afrika🌍