De eerst paar dagen!

8 februari 2020 - Mwanza, Tanzania

Woensdag 5 februai

De vlucht was prima te doen. Heerlijk eten en drinken onderweg en een tv schermpje voor me. Naast me zat een vrouw uit Zürich die al een aantal keer naar tanzania is gegaan en nu ook weer op visite ging. Gezellig mee gekletst en gesproken over alles in tanzania.

Na een lange reis van ams - zurrich- nairobi - dar es salaam eindelijk aangekomen in tanzania. Waar het nog een gedoe was met m'n visa. Het is ook gek als van die (mbuzi) blanke mensen 6 maanden blijven....

Maargoed eenmaal door de duanne stond Lisa me op te wachten. Helemaal blij elkaar weer te zien en elkaars verhalen te horen🙂

Een nachtje doorhalen op de gront van de Airport in het hete dar es salaam, om de volgende ochtend vroeg te vertrekken naar mwanza met de laatste vlucht.

Dondedsag 6 februari

We verwachten een klein propellorvliegtuigje maar dag viel mee. Helemaal gesloopt en moe van de lange reis aankomend op het vliegveld in mwanza waar we werden opgewacht door Nelbert onze taxi. Die bracht ons naar Serengeti Guesthouse. Eenmaal daar eerst maar even twee uurtjes geslapen. Na een beetje rust de staf maar eens gaan verkennen. De jeetje wat een drukte en wat een mensen. Ze kijken ie allemaal raar aan en spreken je aan. Wel heel gezellig en verwelkomen gevoel. Heerlijk al die markten en het leven op straat. Bijzonder om te zien.

Nog een mooi verhaal over onze eerste boodschap ervaring dat eindigde in een ritje met een politieagent... 😲 Maar die zal ik later delen...

Op de markt wat eten bij elkaar gezocht, want dat doe je hier:) en heerlijk rijst met mais en bonen gegeten.

Klaus een van de internationals heeft ons in de avond nog de short cut laten zien. Jeetje wat een heftig pad maar wel heel leuk om al die kraampjes te zien met fruit. Ook zijn we naar de supermarkt geweest en naar golden vreet hotel en daar op de 8ste verdieping met prachtig uitzicht een drankje gedaan.

Bij het huisje de internationals ontmoet die er ook zijn voor studies. Na een lange dag maar beetje op tijd naar bed...

Vrijdag 7 februari

Vroeg op op kennis te maken in het ziekenhuis. Waar we wederom werden aangestaard en iedereen vroeg het het met ons was. Ook een ding is dat je lang moet wachten en geduld moet hebben, maar het gaat allemaal "pole pole".

Later die dag opnieuw de stad in geweest om te proberen een sim kaart te regelen, maar dat is jammer genoeg niet gelukt.

Wel zijn we naar rock city mall geweest. Een groot winkelcentrum. Ook daar geen succes met een sim kaart regelen.

Smiddags heelijk baantjes getrokken in een zwembad bij een school (naam van zwembad) het was een super warme dag vandaag. Ik we zijn voor het eerst met een "picki picki " geweest. Zo'n motor die je overal heen rijd en de hele tijd toetert. De mannen die staan aan de weg al te schreeuwen "ehj ehj blanco"!!!

In de avond samen met een meid uit usa de short cut genomen om wat groente en fruit te kopen voor pasta als avondeten. Het eten hier is even uitvogelen, maar we komen er wel.

De mensen die hier al een tijdje zijn helpem ons goed op weg!

Zaterdag 8 februari

Rond 9:00 maar weer eens naar het ziekenhuis gegaan om nog een aantal formulieren af te geven. Na een half uur wachten besloten om maar eens te vragen waar lucy was. Maar ze was er niet dus besloten we later terug te gaa.

Poging twee was ook geen succes, dus doen we het maandag omdat vandaag de office waar de printer staat dicht is!!

Nu zit ik lekker een heerlijke mangodrink te drinken op 8 hoof met een prachtig uitzicht te genieten van dit prachtige land en het heerlijke warme weer 😊