Twee maanden

4 april 2020 - Mwanza, Tanzania

De eerste twee maanden zijn alweer voorbij. Het gaat best snel eigenlijk!

Alles gaat goed hier! De corona situatie is hier nog onder controle en we merken er nog niet heel veel van hier! Heel gek om je voor te stellen dat in Nederland nog steeds alles helemaal over de kop ligt. Wel is iedereen hier voorzichtig met de internationals en willen ze allemaal weten wanneer je bent aangekomen. Dan zeg ik maar ''Hamna corona'' en wordt er hard gelachen! Ik loop nu nog gewoon stage voor zover dat nog kan blijf ik dat ook doen! Op het moment loop ik stage in de operatie kamer. Ik heb al heel wat operaties mogen bijwonen. Super interressant en bijzonder om te zien! Erg leerzaam.
Ik ben ook druk bezig met de stageopdrachten en al een beetje aan het klaarmaken voor de afronding. Maandag heb ik mijn tussenevaluatie en in mei is de deadline voor inlevering.

Dit weekend gaan we gezellig poolen en een drankje doen met wat locals. Het is te merken dat het regen seizoen is, we hebben te maken met wat meer regen en bewolkte dagen. Gelukkig is het niet koud!

We hebben in de planning om in het weekend van 24 april naar Kigoma te gaan samen met een collega van mij. Dat moet een super mooie plek zijn om te bezoeken waar veel cultuur te vinden is! Veel afspraken die je maakt met de locals hier gaan vaak niet door, of ze laten niets van hun horen. Best gek want dat zijn wij helemaal niet gewend. Het kan dus maar zo dat het niet door gaat, je weet het nooit hier ;)

Ik merk na twee maanden wel echt dat ik me hier helemaal thuis voel. Ik voel me echt een local. We betalen met shillings en dat is nu onze valuta geworden. We eten veel local food en passen ons helemaal aan. De Wali maharage (rijst met bonen) is echt een maaltijd waar we naar uitkijken en bijna dagelijks eten in de foodcourt. Nooit gedacht dat ik daar elke keer naar uit zou kijken! We proberen zo veel mogelijk de social talks in Swahili te doen en leren nog elke dag nieuwe woorden. Veel mensen in het ziekenhuis zijn erg nieuwschierig en willen graag een praatje maken! Aangezien we bijna elke dag naar de foodcourt gaan kennen ze ons nu zo onderhand ook wel!

Ik heb nu het idee dat we de stage hier wel kunnen afmaken en niet vanwege de corona terug hoeven. Dus dat is wel erg prettig gevoel. Gisteren kwam ik nog een oud collega tegen die verbaast was dat ik er nog steeds was! Jazeker ben ik er nog! en ik ben ook zeker van plan om nog lang te blijven!

Vanuit Nederland krijg ik veel berichtjes van familie en vrienden. Ze worden er zo langzamerhand wel een beetje gek in quarantene! Ik zou er ook niet aan moeten denken om alles vanuit huis te moeten doen! dus succes allemaal! houdt vol!

Groetjes vanuit Tanzania

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade