Ik zit er nog steeds!!

16 april 2020 - Mwanza, Tanzania

Ik ben er nog steeds. Ondanks we merken dat de corona hier toch ook echt gearriveerd is, ben ik er nog steeds. Het aantal gevallen is de afgelopen dagen al wel flink toegenomen. Sinds 11 april is het luchtruim in geheel tanzania stil gelegd. Gelukkig was ik hier op voorbereid en wist ik dat het ging gebeuren ! We zitten dus nog wel even in Tanzania voor de komende tijd!! Gelukkig vind ik dat helemaal geen straf.

Alles is wel echt gek hier door de maatregelen en veiligheid rondom corona. Papa zou  vandaag zijn aangekomen in mwanza, maar helaas kon dat ook niet door gaan... Eerst dachten we aan het voorkomen van malaria en nu denk je haast alleen maar aan corona!

Ik voel me nog steeds prima hier, wel heb je ups en downs maar dat zal ook wel blijven. Ik ga nog met plezier naar het ziekenhuis. Ik leer erg veel en doe veel ervaring op. Momenteel zit ik op de intensive care en ik heb operatie kamer net afgerond.

Activiteiten naast stage doen we veel minder als voorheen, omdat het echt word afgeraden om op pad te gaan. Daarnaast zijn er bijna geen wazungu (blanken) meer in tanzania dus als ze ons zien denken ze dat we corona hebben.

Ik wacht nu rustig af en bekijk per dag hoe de situatie is. En daarop pas ik me aan. We blijven de maatregelen opvolgen en doen voorzichtig aan. Ik blijf genieten en positief!

1. Chris van Bon:
    20 april 2020
    heee volhouder! Fijn om je berichten te lezen. Net een artikel gelezen dat corona verspreid zou worden door druppeltjes, waarbij de kans op besmetting het grootst is met grote groepen in slecht geventileerde ruimtes. Dussssss.... lekker op je privé-terras blijven en anderhalve meter afstand :-) Volhouden !!