De eerste stageweek

19 februari 2020 - Mwanza, Tanzania

Jeetje wat moet ik wennen zeg... Alles gaat hier zo langzaam en het is zo rustig. Totaal anders dan in het hectische drukke Nederland.

Maandag begonnen op de departement pedeatrics op de afdeling PICU (Kinder IC). Wel heftig om voor het eerst al die zieke kindertjes en baby's te zien. Maar het went wel snel. Alle collega's spreken kiswahili dat super snel gaat dus veel krijg je er niet van mee. Ook kost het super veel energie om bij te houden wat ze zeggen om een beetje te begrijpen wat ze bedoelen. De eerste twee dagen waren echt heel rustig tot vervelends aan toe. Dus dat vond ik echt jammer. Vandaag was eigenlijk wel leuk. Ik kon wat meer dingen doen en ze vroegen me ook wel het een en ander. Ze betrokken mij wat meer, wat je een welkom gevoel geeft.

Een dag begint om half 8 met een overdracht en praters, dan een rondje over de departement en daarna ga je naar je eigen ward. Je leest je nogmaals in (ook gewoon precies hetzelfde want ze schrijven alles over) en dan doe je de vitale functies. Dan wacht je op medicatie of de arts en doe je om de drie uur opnieuw vitale functie.

Ik probeer om maandag naar een andere afdeling te gaan omdat dit niet mijn ding is.

Nu lekker weekend vol met plannen dus dat moet goed komen.😊