The police guy

12 februari 2020 - Mwanza Airport, Tanzania

Woensdag 6 februari

Lisa en ik waren samen de stad aan het verkennen en troffen een supermarkt waar we naar binnen zijn gegaan om wat water en appels te kopen. Eenmaal bij de kassa om te betalen kwamen we er achter dat we alleen maar dollars en 2 euro bij ons hadden. Ze betalen hier met shillings dus met dollars kom je niet zo ver. De jongen achter de kassa kon geen Engels en begreep ons niet. Net op dat moment komt er een politieagent binnen die vraagt wat er aan de hand is. Wij alles uitleggen aan hem en hij spreek met de jongen achter de kassa die blijkbaar een vriend is van hem. Het komt er op neer dat we eerst shillings moeten halen om te betalen dus de politieagent bied ons een ritje naar de bank aan. Ik met m'n goede gedrag nog maar even voor de zekerheid gevraagd of dat ons nog wat gaat kosten, maar nee hoor hij wil ons wel brengen. Dus wij in de auto met de politieagent en naar de bank. Daar aangekomen mijn dollars omgewisseld naar shillings. Alles gaat "pole pole" dus het duurt lang voordat je aan de beurt bent en dat je uiteindelijk je geld hebt kunnen ruilen. Natijd heeft de agent ons weer afgezet bij het ziekenhuis en hij zou het geld dat we nog moesten betalen aan de jongen in de winkel aan zijn vriend geven. Dus hopelijk is het goed gekomen :). Hij heeft ons zijn nummer gegeven en zei als we ooit iets nodig hadden we hem konden bellen.

1. Chris van Bon:
    12 februari 2020
    geweldig Inge, dat zijn échte avonturen!
    Hoe is jullie lengte trouwens ten opzichte van de Tanzanianen? zijn jullie groter/kleiner, of net zo groot?
  2. Tineke:
    25 februari 2020
    Haha dat is snel nummers uitwisselen